مزایا و معایب کراتینه مو

مزایا و معایب کراتینه مو (۱۴۰۲)

4.5/5 - (10 امتیاز)

معایب کراتینه کردن مو

استفاده از کراتینه مو یکی از راه‌هایی است که می‌توانید برای بهبود وضعیت موهای خود انتخاب کنید. اما باید توجه داشت که همانند هر روش دیگری، کراتینه مو هم ممکن است معایبی داشته باشد. بعضی از معایب کراتینه مو عبارتند از:

هزینه بالا

هزینه بالای محصولات کراتینه مو و هزینه بالای این روش در سالن‌های زیبایی.

وجود فرمالدئید

برخی از محصولات کراتینه مو حاوی فرمالدئید هستند که ممکن است برای برخی افراد حساسیت ایجاد کنند. البته بسیاری از محصولات کراتینه مو امروزه بدون فرمالدئید عرضه می‌شوند.

متخصص کراتینه مو

اگر موهای شما بسیار آسیب دیده باشند، احتمالا کراتینه مو توسط افراد غیر متخصص و بدون سابقه نمی‌تواند مشکل شما را به طور کامل حل کند. در انتخاب کراتینه کار تان حساس باشید و فر متخصص را پیدا کنید.

کاهش حجم مو

ممکن است کراتینه مو باعث کاهش حجم موها شود و موهایی که به طور معمول فر دارند، صاف شوند.

تمدید چند ماه یکبار کراتینه مو

ممکن است اثر کراتینه مو به طور مداوم حفظ نشود و شما باید مرتباً این روش را تکرار کنید.

به طور کلی، قبل از استفاده از کراتینه مو، بهتر است با متخصصان مربوطه مشورت کرده و تمامی جنبه‌های مثبت و منفی این روش را بررسی کنید.

 

مزایا و معایب کراتینه مو

مزایای کراتینه مو چیست؟

همه دوست دارند موهای بدون وز و صافی داشته باشند که به راحتی شانه شوند. همه دوست دارند موهای جذاب و زیبا و ابریشمی داشته باشند به همین دلیل به دنبال درمان موهای خود و بهبود موهایشان از شرایط فعلی هستند. این روش ها هم جنبه درمانی دارند و هم ظاهر مو را زیبا میکنند.

یکی از این روش های پر طرفدار در بین بانوان که به داشتن موهای ابریشمی، لخت، صاف، براق و درخشان کمک میکند کراتینه کردن مو است . پس قبل از انجام کراتینه مو بهتر است از مزایا و معایب این روش آشنا شوید.

کراتینه مناسب برای هر نوع موی است.

کراتینه کردن مو روشی است که برای انواع مو مورد استفاده قرار می‌گیرد چه موی فر و مجعد، چه موی آسیب دیده، چه موی صافی و … و هیچ محدودیت ندارد.پس فرقی نمی‌کند که موهای شما مجعد باشد یا فر، صاف باشد یا حالت‌دار و حتی رنگ شده باشد یا رنگ طبیعی خودش را داشته باشد. در هر صورت می‌توانید کراتینه مو انجام دهید و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

کراتینه به مو آسیب نمیرساند.

کراتینه مو برخلاف روش‌های سنتی برای صاف و ترمیم کردن مو است، این روش به جز تقویت ساقه مو هیچ آسیب دائمی به موها نمی‌زند. تقریبا بعد از ۴ الی ۶ ماه موهای شما به حالت قبلی خود برمی‌گردد. اگر مراقبت های بعد از کراتینه مو را رعایت نکنید احتمالا زودتر موهای شما به حالت قبل بر میگردد.

 

کراتینه حالت‌دهی مو را آسان میکند.

کراتینه کردن موها باعث میشود تا به راحتی موهاتون را حالت دهید البته هر چه قدر صافی موهاتون بیشتر شود این حالت دهی به سمت لختی مو بیشتر تمایل دارد. لازم نیست حرارت وسیله‌های مربوط مانند اتو مو را بیشتر کنید یا از محصولات مختلف استفاده کنید. دوری از حرارت دادن به موها باعث میشود موهای شما در معرض آسیب کمتری در برابر مواد شیمیایی قرار می‌گیرند.

کراتینه تاثیر سریع روی موها دارد.

فرقی نمی‌کند موهای شما چقدر فر و وز باشند. بلافاصله بعد از انجام کراتینه مو، موهایی نرم و صاف و براق خواهید داشت و این روش، بسیار تاثیرگذار است. ظاهری جدید با موهایی جدید تا حداقل چهار ماه و بیشتر با رعایت اصول مراقبتی ، ماندگار خواهد بود و بعد از این مدت، موهای شما به حالت اولیه برمی‌گردد.

 

موهای کراتینه به مراقبت کمتر نیاز دارد.

کراتینه مو  نسبت به بسیاری از روش‌های دیگر صافی مو، مراقبت‌های کمتری احتیاج دارد. برای اینکه کراتینه موهای شما مدت زمان بیشتری دوام بیاورد، لازم نیست که محصولات شیمیایی خاصی برای مراقبت از مو استفاده کنید. فقط شامپو تان را باید عوض کنید .

بهبود کیفیت ساختار مو

کراتینه مو باعث پر شدن حفره‌های باز شده ساقه مو با کراتین می‌شود. در نتیجه، موهای شما، ساختار و بافت نرم‌ تر و براق‌ تر پیدا می‌کنند. در نتیجه، میزان وز شدن مو کاهش پیدا می‌کند. مانند شکل زیر:

مزایا و معایب کراتین مو

بدون عوارض جانبی

کراتینه مو، روشی است که تا به حال هیچ عوارض جانبی قابل توجه و اثبات‌شده‌ای برای آن گزارش نشده است.

بعد از کراتینه موها به راحتی شانه میشوند.

بعد از کراتینه مو، موهایتان به راحتی شانه می‌شود و به راحتی می‌توانید آن را حالت دهید. تا چندین ماه نیازی به استفاده از محصولات نرم‌کننده مو ندارید.

مناسب برای زنان و مردان

هم زنان و هم مردان می‌توانند از مزایای کراتین درمانی بهره‌مند شوند و این روش، هیچ محدودیتی ندارد. اگر می‌خواهید موهای براق و صاف داشته باشید، فارغ از اینکه چه جنسیتی دارید، می‌توانید از این روش استفاده کنید.

تقویت موها با کراتینه مو

موادی که برای کراتینه مورد استفاده قرار می‌گیرند، سرشار از ویتامین‌های مورد نیاز مو هستند. استفاده از این مواد نه تنها باعث از بین رفتن وز مو می‌شود و موها را صاف و نرم می‌کند، ساقه مو را تقویت می‌کند. همه این عوامل دست به دست هم می‌دهند تا در نهایت، موهای شما ظاهری سالم‌تر و جذاب‌تر داشته باشند.

 

کراتینه مو چیست؟
کراتینه مو موهای ضعیف و سوخته را احیا میکند و کمی هم صافی دارد
کراتینه موچه عوارضی دارد؟
اگر مراحل انجام کراتینه مو در محلی با تهویه مطبوع یا در محیط باز انجام شود هیچ عوارضی ندارد.
آیا کراتینه مو را منزل هم میتوان انجام داد؟
نه خیر . کراتینه مو مراحلی دارد که باید توسط متخصص انجام شود.
آیا جایگزینی برای کراتینه مو وجود دارد؟
نه ، احیا کننده موهای آسیب دیده فقط با کراتین قابل درمان است .
آیا هرکسی میتواتند کراتینه مو انجام دهد؟
جواب: خیر . کراتینه مو فقط توسط متخصص مو که دوره مخصوص کراتینه و احیا مو را گذرانده است قابل انجام است..
آیا کراتینه مو همان روز تاثیر دارد؟
بله بعد از انجام کراتینه ، موهای شما ترمیم و احیا شده و مقداری هم صافی مو خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *