آیا با کراتینه کردن مو ، موخوره از بین میرود؟

آیا با کراتینه کردن مو ، موخوره از بین میرود؟

5/5 - (1 امتیاز)

موخوره چیست؟

موخوره یا trichoptilosis به معنی شکستگی و ترکیدگی انتهای موها است . این حالت در موهایی که خشک و آسیب دیده هستند، بیشتر دیده می‌شود. در موخوره ، پوستهای مویی که از لایه خارجی موها تشکیل شده‌اند، از هم جدا شده و خراشیدگی یا ترکیدگی ایجاد می‌کنند، به طوری که انتهای مو به دو یا چند قطعه جدا می‌شود.

علل ایجاد موخوره چیست؟

علل ایجاد موخوره  می‌تواند شامل استفاده از مواد شیمیایی، فر کردن مو، حرارت زیاد ابزار حرارتی مانند سشوار، خشک شدن موها، آسیب دیدن موها به دلیل شانه زدن یا برس زدن مکرر و کمبود تغذیه باشد.

چگونه از موخوره جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از تشکیل موخوره ، می‌توانید از محصولات مرطوب کننده و تقویت کننده مو استفاده کنید، از ابزار حرارتی با احتیاط استفاده کنید، از محصولات شیمیایی با کیفیت استفاده کنید و موهای خود را به طور مرتب مراقبت کنید. همچنین، مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید برای سلامتی موها، می‌تواند به حفظ سلامتی و قدرت موها کمک کند. در صورت ایجاد trichoptilosis، بهتر است انتهای موها را بریده و از محصولات مرطوب کننده و تقویت کننده مو استفاده کنید.

درمان موقت موخوره با کراتین

درمان کراتینه مو یک راه عالی برای از بین بردن موخوره و صاف کردن کوتیکول مو است.

کراتینه کردن مو می‌تواند به موهای شما کمک کند تا قوی‌تر، براق‌تر و سالم‌تر شوند، اما نمی‌تواند موخوره را به طور کامل برطرف کند.

کراتینه مو یک درمان موقت برای موخوره است که خاصیت ش را به تدریج طی 3 تا 6 ماه از دست میدهد (بسته به کراتینه درمانی مورد استفاده).

چگونه با کراتینه مو ، موخوره حذف کنید؟

پروتئین کراتین حاوی سیستئین دی سولفید است که پیوند دی سولفیدی را تشکیل می دهد که بسیار قوی هستند و به سختی به مو نفوذ می کنند. بنابراین به احتمال زیاد منجر به یک نتیجه دوراز انتظار، پراکندگی رنگ مو خواهد شد.

رفع-موخوره-با-کراتینه-کردن-مو
رفع-موخوره-با-کراتینه-کردن-مو

با این حال می توان پروتئین کراتین را از مو حذف کرد تا رنگ موی روی موها را به طور یکنواخت حذف کند و سپس دوباره پروتئین کراتین را وارد موها کرد.

برای از بین بردن سد پروتئینی کراتین از شامپوی حاوی سدیم مانند سدیم لوریل سولفات استفاده کنید زیرا این ماده توانایی تجزیه کراتین را دارد.

برای موهایی که دارای پروتئین کراتین هستند، یک قاشق غذاخوری نمک (کلرید سدیم) را به دو یا سه قاشق غذاخوری از شامپو اضافه کنید.

موها را دو یا سه بار در روز بشویید تا زمانی که مو به حالت موج دار اولیه خود بازگردد، این ممکن است تا چند هفته طول بکشد.

برخی از درمان های صاف کننده دائمی کراتینه ارگانیک هستند و حاوی مواد شیمیایی مانند تیوگلیکولات، آمونیاک هیدروکسید سدیم، فرمالدئید یا مشتقات حیوانی نیستند. این مواد بر پایه کراتین گیاهی هستند که برای مو ایمن تر و ملایمتر است.

اسید آمینه سیستین عامل صاف کننده دائمی و کراتین پروتئینی است که به ساقه مو استحکام می بخشد.

این مراحل را میتوانید تا 4 هفته تکرار کنید و نتیجه این مراحل را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *