چه عواملی باعث خشکی و شکننده شدن مو می شود؟

چه عواملی باعث خشکی و شکننده شدن مو می شود؟

Rate this post

عواملی که باعث خشکی و شکننده شدن مو میشود و درنتیجه باعث موخوره یا شکاف مو میشود در زیر اورده شده است .

عادات بد مراقبت از مو

موخوره یا شکاف انتهایی مو ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد. رایج ترین آنها گرفتن دوش آب گرم و برس زدن موهای گره خورده است. اگر فردی موهای خود را در حوله ای بپیچد تا خشک شود و با عقب کشیده بخوابد، ممکن است موخوره بیشتر شود. اکثر مردم این اشتباهات را بدون اینکه متوجه عوارض جانبی و طولانی مدت آن باشند مرتکب این اشتباهات می شوند.

استفاده از لوازم حالت دهنده حرارتی مو

استفاده منظم از محصولات حالت دهنده گرما، مانند سشوار، صاف کننده، فرکننده مو  (بابلیس)و …ممکن است تاثیر منفی روی سلامت موهایتان داشته باشد. این ابزار می توانند کوتیکول های مو را از بین ببرند و آنها را حساس تر کنند و در نتیجه منجر به شکستگی مکرر موها شوند.

مواد شیمیایی مو

شکستگی مو احتمالاً به دلیل صافی مو، مدل دادن به موها، رنگ کردن مو هم میتواند باشد . محصولات مراقبت از مو بی کیفیت ممکن است حاوی مواد شیمیایی مضر مانند SLS، سولفات ها، پارابن ها و غیره باشند که می تواند به کوتیکول ها آسیب برساند. این ممکن است باعث شود ساقه موها پروتئین (کراتینه) خود را از دست داده و ضعیف تر شوند.

از محصولاتی که مناسب موهای شما نیستند استفاده نکنید.

استفاده از درمان های مو که مملو از الکل و مواد خشک کننده مو و مواد شیمیایی مضر هستند مو را ضعیف تر می کند و باعث خشکی و شکستگی بیشتر مو می شود. توصیه می شود برای کنترل ریزش مو، نوک موهای موخوره شده را قیچی کنید یا به طور مرتب موهای خود را کوتاه کنید.

تغییرات فصلی

در حالی که بیشتر این عوامل ذکر شده بالا تحت کنترل شما هستند، برخی  عوامل مانند تغییرات فصلی تحت کنترل شما نیستند. این مشکل مراقبت از مو همچنین می تواند ناشی از عوامل محیطی مانند قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید یا کمبود رطوبت باشد. تغییرات فصلی باعث خشک شدن و ضعیف شدن مو می شود.

شیوه زندگی کم تحرک

تغییرات هورمونی و ژنتیک نیز ممکن است بر سلامت موهای ما تأثیر بگذارد. این عوامل ممکن است تحت تأثیر کمبودهای تغذیه ای، تغذیه ناکافی، استرس و الگوهای خواب نامنظم قرار گیرند. بهتر است یک سبک زندگی فعال را در پیش بگیرید و هر هفته چند روز ورزش کنید.

چه عواملی باعث خشکی و شکننده شدن مو می شود؟

برای جلوگیری از خشکی و شکنندگی مو، می‌توانید از محصولات مرطوب کننده مو مانند روغن مو، ماسک مو و کرم مرطوب کننده مو استفاده کنید و استفاده از دستگاه‌های حرارتی را محدود کنید. همچنین، تغذیه سالم و متنوع و استفاده از شامپوها و محصولات مویی مناسب برای نوع موی خود نیز می‌تواند به حفظ سلامتی موی شما کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *