فرمالدئید،فرمالدهید ، کراتینه مو

فرمالدئید (فرمالدهید) چیست؟

4.5/5 - (2 امتیاز)

  اطلاعاتی درباره فرمالدئید

 كراتينه فرمالدييد داره كه ماده اى سرطانزاست و اگر بيشتر از دو در صد در محصول باشد مضر و كمتر از اون مشكلى ايجاد نميكند

کراتینه کردن برای احیا مو و صافی مو

کراتینه کردن مو و فرمالدئید

یکی از موادی که به سرطان زایی مشکوک است فرمالدئید می باشد. فرمالدئید ماده شیمیایی بی رنگی است که دارای بوی تیز و تند و تحریک کننده است.
قرار گرفتن در معرض فرمالدئید برای سلامتی مشکلاتی ایجادمی کند، مثل تب، ضعف عمومی، آبریزش بینی، گلودرد، سردرد، خارش و ناراحتی چشم ها.
میزان فرمالدئید مورد استفاده در محصولات کراتینه کردن موها، بستگی به جنس محصول دارد. به طور کلی استفاده از فرمالدئید کمتر از 2 درصد مشکل زا نمی باشد. اما در بسیاری از محصولاتی که برای کراتینه مو به کار می رود (حتی مارک های بسیار معروف) درصدهای بسیار بیشتری گزارش شده است، حتی تا 12 درصد که برای سلامتی بسیار خطرناک است.

فرمول شیمیایی فرمالدئید

كراتينه فرمالدييد داره كه ماده اى سرطانزاست و اگر بيشتر از دو در صد در محصول باشه مضر و كمتر از اون مشكلى ايجاد نميكند.

فرمالدهید بر اثر گرما آزاد میشود

برای رفع یا کم کردن عوارض کراتینه مو چه باید کرد؟

برای کم کردن و یا بی اثر کردن فرمالدئید در کراتینه مو ، باید کراتینه مو در هوای آزاد انجام شود و یا محل انجام کراتینه به تهویه پر قدرت مجهز باشد تا هوای محل کار  را زودتر تهویه کند . به خاطر این که فرمالدیئی باید با حرارت سشوار از کراتینه آزاد شود تا احیا مو انجام شود .

فرمالدهید شیمیایی است و از طریق تنفس به بدن فرد تاثیر میگذارد هر چه قدر محل کار کوچکتر و تنفس فرمالدئید بیشتر باشد ضررش بیشتر میباشد .

 بررسی فرمالدئید در خانه ها

فرمالدئید در خانه ها

تقریباً در تمام خانه ها مقدار کمی فرمالدئید وجود دارد ولی خانه هایی که بعد از سال 1990 ساخته شده اند. خانه های جدید بهتر عایق بندی شده اند ، بنابراین هوای کمتری به داخل و خارج از خانه منتقل می شود. حرکت کمتر هوا می تواند باعث شود فرمالدئید بیشتر در هوای خانه بماند .

افراد سیگاری

خانه هایی که افراد سیگاری در آنها زندگی میکنند. دود دخانیات حاوی فرمالدئید است. اگر کسی در خانه شما محصولات دخانی را میکشد مقداری فرمالدهید تولید میکند دود بزرگترین منبع فرمالدئید در خانه شما باشد.
فرمالدهید در خانه هایی با محصولات جدید یا ساخت و سازهای جدید ساخته میشوند حاوی فرمالدهید هستند میزان فرمالدهیدمحصولات جوبی تولید جدید مانند کفپوش و مبلمان ، کابینت ، تخته سه لا ، تخته خرده چوب و کفپوش لمینیتبیشتر میباشد

فرمالدهید در پارچه ها

فرمالدهید در برخی پارچه ها(مانند پارچه های پرده ای و پرده ای یا مبلمان) هم وجود دارد .

فرمالدهید در محصولات خانگی

فرمالدئید

محصولات خانگی مانند چسب ، رنگ ، كلكس ، سموم دفع آفات ، مواد آرایشی و مواد شوینده اثاثیه یا لوازم داخلی .
فرمالدئید همچنین در اجاق گاز ، شومینه های باز و در جاهایی که آلودگی هوا بیشتر است یافت می شود.

کاهش دادن فرمالدهید در خانه

با انجام مراحل زیر می توانید مقدار فرمالدئید را در خانه خود پایین بیاورید:

هر چند روز یکبار برای چند دقیقه درب پنجره هایتان را باز کنید . اگر آسم یا بیماری خاصی حاصل آلودگی هوا یا حسایت فصلی یا امنیتی ندارید.

دستگاه های تهویه کننده هوا به خانه هایتان وصل کنید .

 دما و رطوبت را در خانه خود در کمترین حالت راحت نگه دارید.

اگر دودی در خانه تان هست آن را خالی کنید وبه کسی اجازه ندهید که در خانه شما سیگار بکشد.

علائم سطح فرمالدهید زیاد

اکثر مردم از مقادیر کمی فرمالدئید در خانه هایشان مشکلی برای سلامتی ندارند. با افزایش سطح ، برخی از افراد در اثر قرار گرفتن در معرض فرمالدئید در منازل خود دچار مشکلات تنفسی یا سوزش چشم ، بینی ، گلو یا پوست می شوند.

این اثرات سلامتی ممکن است در هر کس اتفاق بیفتد ، اما کودکان ، افراد مسن و افراد دارای آسم و سایر مشکلات تنفسی احتمالاً این علائم را دارند. اگر شما یا شخصی در خانه خود این علائم را دارید ، مراحل کاهش سطح فرمالدئید داخل بدن را دنبال کنید. اگر علائم ادامه دارد ، با پزشک در مورد آنها صحبت کنید.

تنفس فرمالدئید به مقدار زیاد

تنفس در مقادیر بسیار زیاد فرمالدئید طی سالیان متمادی ، به سرطانهای نادر و گلو در کارگران مرتبط است. قرار گرفتن در معرض فرمالدئید در معرض محصولات جدید و یا ساخت و سازهای جدید خانه ها ، مدت زمان کمتری نسبت به مواجهه با سرطان به طول می انجامد. دانشمندان خطر ابتلا به سرطان را از قرار گرفتن در معرض سطح هوای معمولی تا محیط داخلی تخمین زده ایم و کم بوده است

چه موقع باید فرمالدهید خانه را تست کنید

لازم به تست فرمالدهید خانه تان نمیباشد هز موقع بوی شیمیایی قوی را حس کردید و یا مشکلات تنفسی یا سوزش دارید فرمالدئید زیاد را در خانه خود حس کنید .

 

لیست محصولات دارای فرمالدئید  (Formaldehyde)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *