مراقبت از موهای آسیب دیده

مراقبت از موهای آسیب دیده

4.7/5 - (3 امتیاز)

مراقبت از موهای آسیب دیده و عوارض موهای آسیب دیده

موهای آسیب دیده نه تنها از درخشندگی و لطافت مو جلوگیری می کند، بلکه از رشد مو نیز جلوگیری می کند. رشد موهای آسیب دیده به دلیل شکستن و شکافتن مداوم ساقه مو دشوار است. موهای آسیب دیده باعث آسیب بیشتری به مو میشود و انتهای موهایتان را وز و غیر قابل کنترل می کند. برای رشد مجدد موهای آسیب دیده، باید آسیب موها را برطرف کنید. علاوه بر مراقبت از موهای خود در خانه، یک آرایشگر حرفه ای پیدا کنید تا بتواند به ترمیم موهای آسیب دیده تان کمک کند. برای ترمیم مو از متد های کراتینه مو ، ویتامینه مو و بوتاکس مو و … استفاده میشود.

مراقبت از موهای آسیب دیده
مراقبت از موهای آسیب دیده

مراقبت از مو با شستن مو با شامپو گیاهی

موهای خود را یک روز در میان با شامپوی گیاهی بشویید. شامپو زدن روزانه، موهای شما را خشک می کند و آسیب بیشتری به آن وارد می کند و در نتیجه  جلوی رشد مو را میگیرد. شامپو زدن را همراه با نرم کننده انجام دهید و در روزهایی که شامپو نمی‌زنید موهایتان را حالت دهید، موهایتان را کاملاً تا انتهای ساقه مو ،با شامپو و با آب ولرم بشویید.

طرز درست کردن شامپو طبیعی برای پر حجم کردن موها

 

اجازه دهید موهایتان طبیعی باشد و از استفاده از مواد شیمیایی مانند رنگ های روشن و تند، صاف کننده های غیر استاندارد یا فرهای دائمی خودداری کنید. مواد شیمیایی به دلیل خواص مخرب خود، انتهای شکاف و شکستگی موهایتان را افزایش میدهند.

مراقبت از مو -سفت بستن مو با کشش ممنوع

موهای خود را با کش های غیر فلزی به سمت عقب بکشید و اجازه دهید شل جعع شوند . بستن سفت موها و گیره های فلزی ممکن است موها را از پوست سر شما بیرون بکشد. این بیماری که به عنوان آلوپسی کششی نیز شناخته می شود، جلوی رشد مو را به شدت میگیرد.

محکم بستن موها با کشش مو
محکم بستن موها با کشش مو

اصلاح کردن یا کوتاه کردن مو

هر شش هفته یکبار به آرایشگر خود مراجعه کنید تا موها را اصلاح کنید. موها باید توسط یک آرایشگر حرفه ای با قیچی تیز کوتاه شود. قیچی‌های کدر رنگ بیشتر به موها آسیب می‌رسانند و رشد ماهیانه موها را بی اثر میکنند.

آسیب به مو با اشعه فرا بنفش

با اسپری ضد آفتاب مخصوص مو یا کلاه در هنگام بیرون رفتن از موهای خود در برابر نور خورشید محافظت کنید. اشعه فرا بنفش خورشید محافظ های طبیعی مو را از بین می برد.

 

 مطالب سایت اختصاصی میباشند و کپی برداری از مطالب سایت تنها با لینک مستقیم به مطلب مجاز است و در غیر اینصورت پیگرد قانونی دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *